Шановний користувачу! До Вашої уваги поштова адреса та адреса електронної пошти відділу роботи зі зверненнями громадян облдержадміністрації:
Телефон: (0342) 55-25-84
Поштова адреса: Івано-Франківська обласна державна адміністрація
Відділ роботи зі зверненнями громадян апарату ОДА
76015, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, 21
Електронна пошта: zvern@if.gov.ua
Звернення громадян є одним із засобів захисту їх прав та законних інтересів. Це право закріплено Основним Законом України, де зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Звернення громадян – це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. За формами розрізняють усне або письмове, індивідуальне або колективне звернення.
Для того, щоб звернення могло бути розглянуте і на нього було дано відповідь, воно має бути оформлене належним чином. У зверненні треба зазначити прізвище, ім'я, по батькові громадянина, який звернувся; місце його проживання; суть порушеного питання; зауваження, пропозиції, заяви або скарги, прохання або вимоги.
На письмовому зверненні також обов’язково ставиться підпис заявника (заявників) із зазначенням дати. Не підписане звернення або підписане таким чином, що з нього неможливо встановити авторство, вважається анонімним і не підлягає розгляду. Громадяни можуть додавати до звернень різні довідкові матеріали в оригіналах або копіях.
Звернення, оформлене без дотримання перелічених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями, як правило, не пізніше ніж через 10 днів з дня його надходження.
Зі зверненнями громадяни мають звертатися саме до тих органів, установ і посадових осіб, від яких залежить вирішення цього питання. Якщо питання, порушені в отриманому зверненні, не входять до повноважень адресата, звернення пересилається за належністю відповідному органу або посадовій особі у строк не більше п'яти днів. Про це має повідомлятися громадянину, що подав звернення. При цьому скарги не можуть направлятися для розгляду тому органу (посадовій особі), дії або рішення якого підлягають оскарженню.
Електронне звернення
Відповідно до Закону України від 02.07.2015 року №577-VІІ «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» з 28 жовтня 2015 року звернення можна надсилати з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Для звернення до керівництва облдержадміністрації необхідно надіслати на електронну адресу відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації: zvern@gov.if.ua листа. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.