Розпорядження від 2003-04-07. № 276

Про стан виконання Указу Президента України від 13.08.2002р. № 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення"

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 07.04.2003 №276

м. Івано-Франківськ

Про стан виконання Указу Президента України від 13.08.2002р. № 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення"

Виходячи з вимог Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, розпоряджень облдержадміністрації, в області проводиться відповідна робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення.

Вжито додаткових заходів щодо дотримання вимог чинного законодавства, посилено контроль за станом роботи із зверненнями громадян. Все це сприяло активному та повному вирішенню проблемних питань громадян.

На місцях приділялась увага поглибленню інформаційно-аналітичної роботи з листами, виявленню негативних тенденцій, їх узагальненню і своєчасному усуненню причин на підставі доповідних записок, інформацій, підготовлених за підсумками такого аналізу, приймались важливі рішення соціально-економічного характеру.

Широкого розповсюдження набули такі нетрадиційні форми роботи, як служба оперативного реагування, "прямі лінії"", "гарячі" телефони, "дні віддаленого села", "тижні влади" у трудових колективах і населених пунктах тощо.

Активніше вони використовуються у Богородчанському, Верховинському, Городенківському, Долинському, Рогатинському, Рожнятівському, Коломийському, Косівському, Снятинському, Тисменицькому, Тлумацькому районах, в містах Івано-Франківську, Болехові, Калуші, Яремні.

Краще налагоджена робота із зверненнями громадян в головному управлінні праці та соціального захисту населення, управлінні містобудування та архітектури облдержадміністрації, обласному центрі зайнятості.

У відділі звернень громадян облдержадміністрації, Івано-Франківському, Калуському, Болехівському міськвиконкомах, Надвірнянській райдержадміністрації запроваджено комп’ютерну обробку звернень громадян.

Особлива увага приділяється питанням усунення причин, що породжують скарги населення, зокрема соціально-економічного розвитку територій, впорядкування і реконструкції міст, сіл і селищ, розвитку підприємництва, створення нових робочих місць, газифікації населених пунктів, будівництва шкіл, установ охорони здоров'я, стабілізації роботи промисловості, розвитку туризму, виплата зарплати і соціальних допомог тощо.

Все це сприяло значному скороченню надходжень звернень громадян.

У 2002р. місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування отримано 155452 пропозицій, заяв і скарг. З них - 96860 письмових, 58592 на особистому прийомі. В тому числі до облдержадміністрації надійшло 4390 звернень, що на 901 менше в порівнянні з 2001р.

За два місяці цього року до облдержадміністрації надійшло 771 звернення, з них через вищестоящі органи 269 (35 відсотків від загальної кількості звернень, що на 27 відсотків менше у порівнянні з минулим роком за цей же період).

Разом з тим, значне число звернень надійшло до облдержадміністрації від громадян Надвірнянського - 320, Косівського - 317, Коломийського - 376 районів та м.Івано-Франківська - 865.

В ряді органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, управлінь облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій області не завжди вживаються заходи щодо забезпечення оперативного розгляду звернень громадян, допускаються факти тяганини та бюрократизму при їх розгляді.

Неспроможність або небажання окремих керівників управлінь облдержадміністрації, райдержадміністрацій, міськвиконкомів, установ і організацій, сільських,, селищних голів шукати і знаходити можливості для вирішення обгрунтованих заяв і скарг громадян змушує їх повторно звертатися до Президента України, Кабінету Міністрів України, голови облдержадміністрації та в інші органи влади.

Про це йшлося на спільному засіданні колегії облдержадміністрації та президії обласної ради 25 березня 2003 року. Виходячи з викладеного:

1. Керівникам органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в області забезпечувати:

- кваліфікований, своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань;

- особистий розгляд звернень Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, Героїв України та інвалідів Великої Вітчизняної війни;

- особистий прийом громадян (не рідше одного разу на місяць) за місцем роботи та проживання громадян;

- неухильне дотримання затверджених графіків особистого прийому, виділення спеціальних приміщень для прийому громадян та їх належне обладнання;

- систематичне проведення в населених пунктах області "днів віддаленого села", громадських слухань з питань соціально-економічного розвитку територій, днів контролю голови райдержадміністрації, "гарячих" телефонних ліній, інших нових форм роботи з населенням;

- оперативно усувати причини, що породжують скарги громадян;

- щоквартальний аналіз заяв і скарг, підготовку доповідних записок, періодичне обговорення цих питань на колегіях, засіданнях виконавчих комітетів, нарадах і семінарах.

2. Начальникам управлінь облдержадміністрації, головам райдержад­міністрацій, міськвиконкомів, керівникам підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності :

- до 25 квітня поточного року привести у відповідність діловодство за зверненнями громадян, дотримуватись вимог, чинного законодавства щодо повного розгляду звернень громадян, грамотності і оформлення відповідей на них;

- до 20 квітня ц.р. затвердити додаткові графіки прийому громадян в райдержадміністраціях і міськвиконкомах, сільських, селищних і міських радах (міст районного значення) в позаробочий час (щосуботи);

- до 20 квітня ц.р. розробити план перевірок у 2003 році виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 13 серпня 2002 року № 700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення";

- до 15.07.2003 р. інформувати голову облдержадміністрації щодо виправлення недоліків, підвищення рівня виконавської дисципліни з питань розгляду звернень громадян.

3. Звернути увагу начальникам головного управління сільського господарства і продовольства (В.Довбня), управлінь освіти і науки (О.Джура), з питань національностей, міграції та релігій (М.Путько) облдержадміністрації, обласного управління земельних ресурсів (М.Бойко), головам Богородчанської (О.Васильків), Галицької (Г.Івасишин), Калуської (В.Дзундза) райдержадміністрацій на низьку виконавську дисципліну при

розгляді звернень громадян і зобов'язати їх обговорити ці питання на своїх колегіях, вжити додаткових заходів щодо виправлення ситуації.

4. Відділу звернень громадян разом з організаційним і юридичним відділами апарату облдержадміністрації протягом III кварталу організувати перевірку виконання Указу Президента України, розпоряджень облдержадміністрації у міськвиконкомах і райдержадміністраціях, управліннях облдержадміністрації, підприємствах і організаціях.

Узагальнені матеріали подати голові облдержадміністрації до 10 жовтня п.р.

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Р.Струтинського.

Голова обласної
державної адміністрації

Михайло Вишиванюк

07.04.2003 00:00